Sunday, September 23, 2012

Pelgulinna Gümnaasiumi külastus, kodutöö

Esimene kodutöö


Esmased muljed:
Tuleb tunnistada, et ligi 10 aastat, peale õpinguid C. R. Jackobsoni nim. Viljandi 1. Keskkoolis, ei ole olnud vajadust gümnaasiume külastada. Poeg käib alles põhikoolis , tütred lasteaias ja eks praegu olegi aeg tutvuda erinavate võimalustega.
Esmamuljed sellest, kuidas on Pelgulinnas haridustehnoloogilised lahendused rakendust leidnud, on muljetavaldavad.
Viimase 10 aasta jooksul on loomulikult IT valdkond nii jõudsasti edasi arenenud, et raske oleks võrrelda seda oma keskkooli ajaga.

Eriti üllatas mind mobiilsete rakenduste kaudu õpetamine. Tundub, et see valdkond on tulevikule suunatud ja arvestades nutitelefonide kiiret levikut ka väga populaarne.
Selles valdkonnas olen ma suur huviline ja kindlasti jätkan edasiste ettevõtmiste monitooringut.
Kindlasti on võimalik, seda valdkonda juba praegu kasutada Rapla Maleva noorteorganistatsioonide väljaõppel.

1. Mida tähendab haridustehnoloogia ja milline on tehnoloogi roll?

Minu arvates on haridustehnoloogia valdkond, mis aitab kaasa IKT vahendite ja keskkondade rakendamisele, ning mille põhieesmärk on suunatud õpilaste parema õpitulemuse saavutamisele.
Arvan, et haridustehnoloogi võimalikud ülesanded on alljärgnevad:

















2. Minu suurim edu-elamus oma töös seoses haridustehnoloogiaga:
Parimad kogemused on seotud eelkõige ühe Kaitseliidu Kooli projektiga. Tõenäoliselt sellest sai ka alguse minu huvi haridustehnoloogia vastu. Nimelt aastal 2004 käivitati Kaitseliidu ja Taani Kodukaitse Akadeemia vahel projekt, mille põhieesmärgiks oli luua koolile abivahend (süsteem), mis võimadaks võimalikut väheste ressurssidega õpetada allüksuste ülemaid (juhte).
Kaitseliidu poolseks projektijuhiks määrati mind. Projekt koondnimetusega "Taktikaline treener" käivitus aastal 2005 ja sisaldas endas erinevaid ruume, IKT vahendeid ja süsteeme, ning võimaldas klassiruumides tektitada helitausta, mis oli ligilähedane lahinguolukorrale ja videopildi olukorra kirjeldamiseks maastikul.
Helisüsteem võimaldas erinevate lahinguplaanide läbimängimisel ja juhtimisprotseduuride häirimisel kasutatkse lahinguhelidena laskmist erinevatest käsitulirelvadest, suutrükkidest, plahvatusi, kompteri ülelende ning soomukite ja tankide mootori müra.
Sellega loodi õppuritele keskkond, mis koos pildiga võimaldas klassiruumis tekitada võimalikult ligilähedane olukord lahingule. Heli tugevust võis muuta vastavalt vastase lähenemise ja kaugenemisele, ning hinnata õppurtite juhtimis- ja otsustusvõimet stressi ja erinevate häirivate tegurite koosmõjul.
Videopildil olid kajastatud erinevad lahingutehnika liigid ja tegevused, mis võimaldasid õppuritel selgemalt kirjeldada tekkinud situatsiooni.
Lisaks erinevate heli- ja videosüsteemile, kasutati juhtide vaheliseks sideks raadiojaamu ning salvestati kontrollimiseks sideseansse.
Antud süsteem on jätkuvalt aktiivselt kasutusel Kaitseliidu juhtide väljaõppel.

Vaata videot siit.





3. Minu suurim väljakutse HT rollis.

Kaitseväes ja Kaitseliidus on ametlikult teenistuses AINULT üks (1) haridustehnoloog, seda siis Kaitseväe Ühendatud Õppeasutuses. Kaitseliidu väljaõppes on haridustehnoloogi ülesanded osaliselt jaotatud väljaõppeülema ja staabiülema vahel. Kuna selgepiirilisi ülesandeid ja jaotust ei ole, siis põhiraskuspunkt ongi uute haridustehnoloogiliste teadmiste rakendamine väljaõppes instruktorite poolt. Antud hetkel sõltub innovatiivsus paljuski instruktori enda soovist ja oskustest. Malevate (15) tasandil (on ka erandeid) oleks väga palju ära teha e-õppe rakendamisel. Ning lähiajal tuleb antud valdkonnaga tegelema hakata, kuna kaitseliitlase aeg on suurim ressurss, mida nad panustavad Kaitseliitu.