Sunday, November 18, 2012

Kodutöö nr. 4

Kodutöö neli

Esmamuljed Tallinna Reaalkooli külastusest.

Tuleb tunnistada, et emotsioonidel on palju ühiseid jooni GAG külastusega. Olen samuti 3 lapse isa ja siiani olen tegelikult piirangutega lubanud arvuti kasutamist. Vaadates kuidas rakendatakse süle- ja tahvel arvuteid õppetöös, siis olen saanud palju ideid, kuidas laste antud huvi positiivselt ära kasutada. Tõenäoliselt, saab ka jõuluvana kotis olema mõni tablet ;)




Kodutöö:

1. Anna lühiülevaade, milline seminar, loeng/taristukogemus on sind sinu töös kõige enam innustanud või mõjutanud (st. mitte meie kursuse raames, ikka üleüldiselt:). Teisisõnu: millest ammutad inspiratsiooni või kelle sõnad sul raskel ajal kõrvus helisevad.

Peale Eesti Riigikaitse Akadeemia lõpetamist oli minu praktiline kogemuspagas tulnud kaasa ajateenistusest. Sõjalise juhtimise omandamine oli paljuski teoreetiline ning minu arengule aitas tugevalt kaasa teenistus Narva-Jõesuu Piirivalve Õppekeskuses. Paraku antud asutus koolituskeskusena on oma tegevuse lõpetanud 2003 aastal. 2001 aastal noore ohvitserina on jätnud tänaseks kustumatu mälestuse ja kogemused, millest tulenevalt olen täna see kes ma olen. Siiani kasutan neid juhtimisvõtteid, mida kasutati edukalt toona keskuse juhtimisel. Võin täna tõdeda, et mul on vedanud, kuna otseseks ülemaks sattus väga kogenud, inimloomust tundev ja mõistev ohvitser. Minu jaoks on tema see autoriteet, kelle õppetuste järgi ma tänini käitun. Meie teenistus käigud on väga erinevad, kuid nende aastate jooksul on olnud mul olnud au koos temaga töötada erinevates asutustes ja täna me töötame jälle koos. See on minu inspiratsiooni lugu.

2. Õpetajate nõustamine keerulistes olukordades:
a. interneti ohtutus - kas õpetaja ja õpilane peaks või ei peaks online võrgustikus sõbrad olema ja oma tööd korradama?

Minu isiklik arvamus on see, et õpilased ja õpetaja võiksid olla online võrgustikus ja korraldama tööd ka vastavas keskkonnas. Tänane sotsiaalne meedia ja õpikeskkonnad on nii tihedalt seotud, et seda oleks keeruline keelata ja kui see täidab eesmärki, siis miks mitte. Loomulikult on võimalik prakitiliselt kõigis võrgustikes moodustada erinevaid gruppe, mis soodustavad ka töö korraldamist. Minu jaoks on tegemist paljuski pseudoprobleemiga. Üldistatakse üksikjuhtumeid ja pigem meedia võimendab neid üle.
Pigem on küsimus selles, kas peale aine või kooli lõpetamist antud moodustatud grupid peaksid edasi suhtlema. On ju õpetaja see, kes omab praktilisi teadmisi ja oskusi, mida reaalses elus rakendada. Paraku vastust sellele küsimusele ei ole. Ühiskond võib seda valesti mõista ja tõlgendada oma huvides.

b. autorikaitse ja isikukaitse teema kasutades laste tehtud töid, nendest pilte ja jagades oma materjale (lastega, kolleegidega, avalikkusega)

Hetkel puudub jällegi praktiline kogemus antud probeemi lahendamisel. Autorikaitse ja isikuandemete kaitsele pööratakse viimasel ajal väga palju tähelepanu. Üldiselt, et vältida võimalike tekkivaid probleeme, kooskõlastada lapsevanematega, nt kooliaasta alguses, keskkonnad (soovitavalt kinnised) kus ja kuidas töid ja fotosid jagatakse.
Pigem võib tekkida olukord, kus mõni lapsevanem ei nõustu antud tingimustega. Sellisel juhul peab ka personaalselt lähenema. Juriidiliselt on andekaitse seadus küllaltki keeruline ning õpetajate poolt koostatud materjalide koostamine ja jagamine keeruline. Jällegi tuleks pöörduda kinniste keskkondade poole. Õpihalduskeskkonnad ja repositooriumid võimaldavad kinnistes ja piiratud ringkonnale materjale jagada.

Kohtumiseni TLÜ-s.

Wednesday, November 14, 2012

GAG külastus ja kodutöö

GAG külastus:

Esmamuljed on igati positiivsed. Kuna ma ei ole Tallinna liikluses just kõige kindlam juht, siis põhimureks oli õige hoone ja parkimisala leidmine. Õnneks ei saatnud navi mind ekslema Vanalinna sügavustesse ja juhatas mind täpselt õigesse kohta.
Traditsioonid ja ajalugu on minu jaoks antud gümnaasiumi juures märksõnaks. Üllatav on sellegipoolest innovaatiliste lahenduste kasutamine ning uute rakenduste kasutamine. Vastupidiselt IT Kolledzile, kus ehitamisel oli võimalus juba kaasaegsed IKT lahendused integreerida ehitisse, on GAG-is tehnilised piirangud, mis ei võimaldada nii efektiivselt ümberehitusi teostada.


Samas, Android seadmete toetajana, olen üllatunud iPad rakenduste kasutamise ja rakendamise võimalustega. Huviga jään ootama arenguid antud valdkonnas. Oli igati tore ettevõtmine ja tahaksin omalt poolt tänada Ingrid Maadvere sisutiheda tutvustuse eest.


Arutleda teemal ja tuua näiteid oma tegevusest või siis oma põhimõtetest (kui tööle asuksite HT-na).
Esimese ülesandena peaksin teostama analüüsi, mis hõlmaks nii IKT vahendite olemasolu ja olukorda, ning millisel määral ja kuidas instruktorid antud vahendeid metoodiliselt kasutavad. Peale analüüsi koostaksin arengukava, milles peaksid kindlasti kajastuma hetkeolukord ning 4. aasta perspektiivid ning esialge eelarve. Põhiline on see, et ülesanded ja ressursid peavad olema tasakaalus. Ei tohi luua illusiooni ja püstida eesmärke, mida ei ole võimalik täita. Antud arengukava peab saama heakskiidu õppenõukogult (juhatuselt) ning edasi tuleb läheneda individuaalselt instruktoritele, püstitades koolitusplaanides reaalsed eesmärgid.
Ma arvan, et need oleksid esimesed sammud, mida haridustehnoloogina koheselt võiksin rakendada. Loomulikult puuduvad mul antud valdkonnas kogemused, tõenäoliselt paljud teeksid seda teisiti ;)

Mis juhtub siis kui kooli/asutusse satub uus tehnika, kuidas kompetentse edastatakse ühelt inimeselt teisele? Ehk kuidas kõik kolleegid saavad teada kuidas vidin töötab ja milleks see neile kasulik on jne.

Iga uus tehnika ja meetod tekitab paljudes kindlasti vastumeelsust. Juhina, olen alati pooldanud isiklikku eeskuju, ning see on üks võimalustest ka huvi tekitada teistes. Loomulikult on alati võimalus kord või kaks aastas korraldada vastava sisulisi seminare. Kui eelnevalt tuleks leida poolehoid aktiivsematelt ja autoriteetsematelt instruktoritelt.
Samas kaitseväelises süsteemis käsk on juhi tahte väljendus sõnas, pildis või märguandes ning kuulub täitmisele ;)


Kuidas motiveerida kolleege, kuidas tuua nad koolituse/erineva taristu kasutuse juurde? (trikid-nipid)

Eelmises punktis juba kajastasin teemat, kuid tõenäoliselt tuleks läheneda igaühele personaalselt. Leida võimalikud huvi valdkonnad ning arendada edasist huvi.

Milline on meie pakutav portfolio: millised on meie või kooli/asutuse valikud e-keskkondade osas?
Kaitsevägi (sh Kaitseliit) on kohtustatud kasutama NATO riikides laialdaselt kasutusel olevat õpihalduskeskkonda "Ilias". Kuna erinevate riikide instruktorid käivad koolitusel nii Eestis kui ka teistes liikmesriikides, siis integratsioon süsteemi on tunduvalt lihtsam.

Mis on õnnestunud e-keskkondade valikul ja koolitustes ja mis ei ole? Kas seda üldse analüüsitakse ja sellest õpitakse?
Kurb tõdeda, kuid Kaitseliidus seda ei tehta. Kasutatakse ja toetutakse Kaitseväe süsteemile ja paljuski loodetakse vabatahtlikele. Puudub ka struktuuriüksus, kes antud valdkonna arenguga peaks tegelema. Tõenäoliselt saab antud valdkond olema seotud ka minu magistritööga.
Kuidas oma tööd analüüsida, kui palju analüüsida ja kas üldse?
Kaitseväelises süsteemis toimuvad igal aastal arenguvestlused ja atestatsioonid, mis eeldavad eneseanalüüsi teostamist ning hinnangute tegemist.

Kohtumiseni Tallinna Reaalkoolis