Sunday, November 18, 2012

Kodutöö nr. 4

Kodutöö neli

Esmamuljed Tallinna Reaalkooli külastusest.

Tuleb tunnistada, et emotsioonidel on palju ühiseid jooni GAG külastusega. Olen samuti 3 lapse isa ja siiani olen tegelikult piirangutega lubanud arvuti kasutamist. Vaadates kuidas rakendatakse süle- ja tahvel arvuteid õppetöös, siis olen saanud palju ideid, kuidas laste antud huvi positiivselt ära kasutada. Tõenäoliselt, saab ka jõuluvana kotis olema mõni tablet ;)




Kodutöö:

1. Anna lühiülevaade, milline seminar, loeng/taristukogemus on sind sinu töös kõige enam innustanud või mõjutanud (st. mitte meie kursuse raames, ikka üleüldiselt:). Teisisõnu: millest ammutad inspiratsiooni või kelle sõnad sul raskel ajal kõrvus helisevad.

Peale Eesti Riigikaitse Akadeemia lõpetamist oli minu praktiline kogemuspagas tulnud kaasa ajateenistusest. Sõjalise juhtimise omandamine oli paljuski teoreetiline ning minu arengule aitas tugevalt kaasa teenistus Narva-Jõesuu Piirivalve Õppekeskuses. Paraku antud asutus koolituskeskusena on oma tegevuse lõpetanud 2003 aastal. 2001 aastal noore ohvitserina on jätnud tänaseks kustumatu mälestuse ja kogemused, millest tulenevalt olen täna see kes ma olen. Siiani kasutan neid juhtimisvõtteid, mida kasutati edukalt toona keskuse juhtimisel. Võin täna tõdeda, et mul on vedanud, kuna otseseks ülemaks sattus väga kogenud, inimloomust tundev ja mõistev ohvitser. Minu jaoks on tema see autoriteet, kelle õppetuste järgi ma tänini käitun. Meie teenistus käigud on väga erinevad, kuid nende aastate jooksul on olnud mul olnud au koos temaga töötada erinevates asutustes ja täna me töötame jälle koos. See on minu inspiratsiooni lugu.

2. Õpetajate nõustamine keerulistes olukordades:
a. interneti ohtutus - kas õpetaja ja õpilane peaks või ei peaks online võrgustikus sõbrad olema ja oma tööd korradama?

Minu isiklik arvamus on see, et õpilased ja õpetaja võiksid olla online võrgustikus ja korraldama tööd ka vastavas keskkonnas. Tänane sotsiaalne meedia ja õpikeskkonnad on nii tihedalt seotud, et seda oleks keeruline keelata ja kui see täidab eesmärki, siis miks mitte. Loomulikult on võimalik prakitiliselt kõigis võrgustikes moodustada erinevaid gruppe, mis soodustavad ka töö korraldamist. Minu jaoks on tegemist paljuski pseudoprobleemiga. Üldistatakse üksikjuhtumeid ja pigem meedia võimendab neid üle.
Pigem on küsimus selles, kas peale aine või kooli lõpetamist antud moodustatud grupid peaksid edasi suhtlema. On ju õpetaja see, kes omab praktilisi teadmisi ja oskusi, mida reaalses elus rakendada. Paraku vastust sellele küsimusele ei ole. Ühiskond võib seda valesti mõista ja tõlgendada oma huvides.

b. autorikaitse ja isikukaitse teema kasutades laste tehtud töid, nendest pilte ja jagades oma materjale (lastega, kolleegidega, avalikkusega)

Hetkel puudub jällegi praktiline kogemus antud probeemi lahendamisel. Autorikaitse ja isikuandemete kaitsele pööratakse viimasel ajal väga palju tähelepanu. Üldiselt, et vältida võimalike tekkivaid probleeme, kooskõlastada lapsevanematega, nt kooliaasta alguses, keskkonnad (soovitavalt kinnised) kus ja kuidas töid ja fotosid jagatakse.
Pigem võib tekkida olukord, kus mõni lapsevanem ei nõustu antud tingimustega. Sellisel juhul peab ka personaalselt lähenema. Juriidiliselt on andekaitse seadus küllaltki keeruline ning õpetajate poolt koostatud materjalide koostamine ja jagamine keeruline. Jällegi tuleks pöörduda kinniste keskkondade poole. Õpihalduskeskkonnad ja repositooriumid võimaldavad kinnistes ja piiratud ringkonnale materjale jagada.

Kohtumiseni TLÜ-s.

No comments:

Post a Comment