Wednesday, November 14, 2012

GAG külastus ja kodutöö

GAG külastus:

Esmamuljed on igati positiivsed. Kuna ma ei ole Tallinna liikluses just kõige kindlam juht, siis põhimureks oli õige hoone ja parkimisala leidmine. Õnneks ei saatnud navi mind ekslema Vanalinna sügavustesse ja juhatas mind täpselt õigesse kohta.
Traditsioonid ja ajalugu on minu jaoks antud gümnaasiumi juures märksõnaks. Üllatav on sellegipoolest innovaatiliste lahenduste kasutamine ning uute rakenduste kasutamine. Vastupidiselt IT Kolledzile, kus ehitamisel oli võimalus juba kaasaegsed IKT lahendused integreerida ehitisse, on GAG-is tehnilised piirangud, mis ei võimaldada nii efektiivselt ümberehitusi teostada.


Samas, Android seadmete toetajana, olen üllatunud iPad rakenduste kasutamise ja rakendamise võimalustega. Huviga jään ootama arenguid antud valdkonnas. Oli igati tore ettevõtmine ja tahaksin omalt poolt tänada Ingrid Maadvere sisutiheda tutvustuse eest.


Arutleda teemal ja tuua näiteid oma tegevusest või siis oma põhimõtetest (kui tööle asuksite HT-na).
Esimese ülesandena peaksin teostama analüüsi, mis hõlmaks nii IKT vahendite olemasolu ja olukorda, ning millisel määral ja kuidas instruktorid antud vahendeid metoodiliselt kasutavad. Peale analüüsi koostaksin arengukava, milles peaksid kindlasti kajastuma hetkeolukord ning 4. aasta perspektiivid ning esialge eelarve. Põhiline on see, et ülesanded ja ressursid peavad olema tasakaalus. Ei tohi luua illusiooni ja püstida eesmärke, mida ei ole võimalik täita. Antud arengukava peab saama heakskiidu õppenõukogult (juhatuselt) ning edasi tuleb läheneda individuaalselt instruktoritele, püstitades koolitusplaanides reaalsed eesmärgid.
Ma arvan, et need oleksid esimesed sammud, mida haridustehnoloogina koheselt võiksin rakendada. Loomulikult puuduvad mul antud valdkonnas kogemused, tõenäoliselt paljud teeksid seda teisiti ;)

Mis juhtub siis kui kooli/asutusse satub uus tehnika, kuidas kompetentse edastatakse ühelt inimeselt teisele? Ehk kuidas kõik kolleegid saavad teada kuidas vidin töötab ja milleks see neile kasulik on jne.

Iga uus tehnika ja meetod tekitab paljudes kindlasti vastumeelsust. Juhina, olen alati pooldanud isiklikku eeskuju, ning see on üks võimalustest ka huvi tekitada teistes. Loomulikult on alati võimalus kord või kaks aastas korraldada vastava sisulisi seminare. Kui eelnevalt tuleks leida poolehoid aktiivsematelt ja autoriteetsematelt instruktoritelt.
Samas kaitseväelises süsteemis käsk on juhi tahte väljendus sõnas, pildis või märguandes ning kuulub täitmisele ;)


Kuidas motiveerida kolleege, kuidas tuua nad koolituse/erineva taristu kasutuse juurde? (trikid-nipid)

Eelmises punktis juba kajastasin teemat, kuid tõenäoliselt tuleks läheneda igaühele personaalselt. Leida võimalikud huvi valdkonnad ning arendada edasist huvi.

Milline on meie pakutav portfolio: millised on meie või kooli/asutuse valikud e-keskkondade osas?
Kaitsevägi (sh Kaitseliit) on kohtustatud kasutama NATO riikides laialdaselt kasutusel olevat õpihalduskeskkonda "Ilias". Kuna erinevate riikide instruktorid käivad koolitusel nii Eestis kui ka teistes liikmesriikides, siis integratsioon süsteemi on tunduvalt lihtsam.

Mis on õnnestunud e-keskkondade valikul ja koolitustes ja mis ei ole? Kas seda üldse analüüsitakse ja sellest õpitakse?
Kurb tõdeda, kuid Kaitseliidus seda ei tehta. Kasutatakse ja toetutakse Kaitseväe süsteemile ja paljuski loodetakse vabatahtlikele. Puudub ka struktuuriüksus, kes antud valdkonna arenguga peaks tegelema. Tõenäoliselt saab antud valdkond olema seotud ka minu magistritööga.
Kuidas oma tööd analüüsida, kui palju analüüsida ja kas üldse?
Kaitseväelises süsteemis toimuvad igal aastal arenguvestlused ja atestatsioonid, mis eeldavad eneseanalüüsi teostamist ning hinnangute tegemist.

Kohtumiseni Tallinna Reaalkoolis

No comments:

Post a Comment